Saturday 26 March 2011

roomate or ratmate

ASSALAMUALAIKUM

kepada   :  orang yang ada roomate
daripada : roomate

mood      : nak bercerita

Roomate or housemate saya ramai termasuk yang dekat MRSM PC , kat UTM , kat UM and finally kat UNISZA. Macam mana nak detect yang mana satu roomate or ratmate ? Sila tanya Dr Cloud9

sabarsabar eh, atuk nak fikir jap


situation 1 :

makhluk ALLAH : Cloud9 , bilik aku ni memang la , memang la untuk kau lepak kan . kau tade bilik ke weyh

Cloud9 : Aku tak ngam la dengan roomate aku . Aku alek bilik bila nak beradu , bersiram , tukar baju , dan ambil barang je 

*Dr Cloud9 ~ bilik hanya dijadikan tempat persinggahan sahaja macam cikcik ratty. Dia orang datang bila perlu atau ada makanan je . Kalau roomate ada dalam bilik pun diam seribu bahasa , tak bertegur kan . kalau tegur pun , pura-pura mesra , baik tak payah . Senang cerita pindah terus bilik kawan engkau orang pun lagi bagus kot .


roomate MRSMPC sempoi abes


situation 2 :

mahkluk ALLAH : Aku tak nampak pun cloud9 . Mana dia?

Roomate : Entahlah , dia memang kuat tidur . Aku keluar bilik tadi,dia still terbongkang proses air liur basi lagi 

*Dr Cloud9 ~ Roomate punya hal tak ambil kisah pun , dia ada kelas ke , takde kelas ke . Ada engkau kisah hah? Orang yang kau cakap lena tidur tadi demam panas la weyhh . Ada kau kisah? relax relax. Next time , before kau keluar bilik , kau nampak roomate kau tidur lagi kan , kau letak termometer kat kepala dia . kalau panas , call ambulans terus .



dibah (UTM) : ko mmg byk kerenah tp , peace yaw .haha
syirah (UM) : sangat suka awak sebab
 awak suka share mknn dgn sy :P


situation 3 :

mahkluk ALLAH  : Aku kenal dowh roomate kau . Dia buat course apa?

roomate : Siapa roomate aku ? Aku pun tak tahu dia course apa . Bertukang kot . 

*Dr Cloud9~ Dushhhh laju laju . Roomate macam ini kan , mari pakat ramai ramai kita panggil dia hantu mate . Baik tapayah ada roomate kot lau ceni . Sepatutnya , korang kenal la siapa roomate korang , rumah dia dekat mana , siapa boifen dia (boleh usha) , makanan  fevret dia (boleh belanja time birthday) dan hal-hal lain yang sewaktu dengannya .


faz (UNISZA) : gua cakap , lu terbaik la :) wink2 <3



Room mate yang baik adalah bila :

1 ) Dia cuba mengenali anda dengan lebih rapat lagi * 'hai , boifren awak hensem tak?'

2) Terima baik buruk serta kepelikan anda *makan tempe dengan roti letak sos dan kicap banyakbanyak

3) Tak cakap belakang dan simpan rahsia bersama-sama *suka korek hidung malammalam

4) Sentiasa caring dan ambil berat *'awak dah makan belum? saya suap mehmeh'

5) Sentiasa menasihati anda termasuk * ' pegi solat cepat ! ' 'pegi mandi mucuk ! '

6) Dodoikan malam malam *lagi senang nak tidur

7) Nyanyikan lagu hindustan bila dia sedih *kompem dia gelak guling-guling

8)Call dan cari dia kalau dia alek bilik lewat * ' hoi, kau merempat tidur mana ha??'

BTW , saya pernah ada roomate yang tak rapat lansung, bosan dengan dia . tambahan lagi , dia curi crush saya . CISSS~ sampai hati :( haha. tak ada hal la. saya cari yang lain . okay , settle :)


Conclusion : sayangilah roomate anda . jadilah roomate yang setia di bilik bukan ratmate . ;D

6 comments:

Theye said...

wow!!!!thankx yana...ni yg nak touching lelebih nih..
tp kan..selama hidup...tader rasanyer awk letak thermometer kt pale faz nih!!!hahahahah..
(jenuhlah nnti kan2)

nak wat guono..dh mmg feveret mkn roti n tempe yer??baiklah mkn dr xmkn kan2... chow chin chaw yana!!!

LyaLuna said...

faz : haha. sweet kn yana . kn kn . yana taw yana sweet. sbb faz da bg bnyk cgt coklat sweet sume kt yana . tats y sweet tlebey ney. hahahaha.n n tempe oh tempe .:P

Theye said...

haahlah...ni kes faz lah yg sudi share kan sweet faz kat yana sikit!!!hik3

LyaLuna said...

ececyyy . like romate like romate larrr sweetnyeee. thahah

Theye said...

heheheh mmg sehati sejiwa betul kt ni yer...

LyaLuna said...

hahahha yeaaaa ! <3