Thursday 23 June 2011

why girls smarter than boys?


ASSALAMUALAIKUM

Suppose boys lagi bijak dari girls but it seem oppositely happen now. Kenapa? Ada sebabnya.



1) Girls pandai masak

Bila lapar, girls akan buat apa? Memasak lah kan. How about boys? Boys akan makan apa? Yes, MAGGIE. Benda paling senang di masak.Haha. Tahu tak maggie tu sangat tak elok kalau makan banyak-banyak dan akan menyebabkan otak jadi lembab. As you all pun tahu, igredient dalam maggie pun memang dah tak elok kan. Apa jadi bila boys makan  maggie setiap kali dia lapar? Rosak rosak.

2) Girls tak addicted to games

Boys main apa? Dota Dota Dota. Games games games. Haha. Girls jarang-jarang sekali habiskan masa yang sangat bernilai untuk melayan dunia imaginasi tu. Girls hidup dalam dunia realiti sahaja. Masa yang terlebih akan digunakan untuk benda-benda berfaedah sahaja. Tak pun berehat, memasak, menjahit, membaca dan membuat assigment.

3) Girls tak hisap racun

Bila pergi kedai, apa yang akan girls cari? Kotak kismis. Kalau boys apa yang diaorang cari? Yes yes, kotak apa kawan-kawan? Kotak rokok. Haha. Boys dan rokok memang sangat sinonim. Boys sangat meyanjungi rokok yang mampu merosakkan badan dan otak mereka itu. Girls tak hisap rokok, otak mereka sentiasa bergerak ligat dan cerdas untuk berfikir.

4) Girls tak gila bola

Boys kalau dah tiap-tiap malam ada bola. Europe match la, Spain match la dan match-match dalam Malaysia pun semua bedal nak tengok, memangla masa banyak terbuang kat situ. Girls jarang tengok gila-gila bola. Paling tak pun ambil tahu result je.Girls malam-malam tak lepak lama-lama pun, girls prefer buat revision lagi.

5) Girls ada kelebihan tersendiri

Tahu tak apa benda yang girls ada dan boys tak ada? Girls ada kerajinan. Girls ada kecantikan. Girls ada ketabahan. Girls sememangnya lebih rajin daripada boys. Kalau boleh nota memang nak kemas, ada salah sikit buat baru, ada cacat sikit tak mahu. Sentiasa nak yang perfect je dalam pelajaran. Girls cantik. So? Girls pandai bodek la apa lagi. Tambahan kalau lecturer tu laki dan suka yang comel-comel. Dapat markah lebih. Boys boleh buat? Haha. Girls tabah jadi kalau dia gagal macam mana pun, girls tetap akan usaha sampai berjaya. Kalau girls stress pun, girls tak akan cari rokok. Compare to boys, stress sikit cari rokok, stress sikit cari rokok. Bukan makin pandai, makin lembab otak. See see. Haha



CONCLUSION : Boys dan girls actually ada kelemahan dan kelebihan masing-masing. Just boys should realize that girls sekarang memang semakin hebat dan dah pandai nak mencabar boys. Berebut-rebut girls semua nak lawan boys. So, boys janganlah nak chill sangat. Haha. lets fight sweet fight sweet :P

No comments: