Monday 11 July 2011

childhood memories??

ASSALAMUALAIKUM


guys.muka ribena korangg :P

Siapa ingat lagi dragonball?sailormoon?power rangers?sin chan?doraemon?powerpuff girls? Semua ni kartun-kartun favourite saya masa dulu-dulu tecikkk~ haha. Childhood memories eh? Banyak sebab nakal sangat kot. >.<

Masa kecik kecik dulu saya tomboy, rambut pendek ngat, saya tak suka pakai kain mahupun baju kurung. Kalau kena paksa juga, saya gantikan kain baju kurung tu dengan seluar panjang. Dulu-dulu saya kawan dengan budak lelaki je sebab jiran ramai laki la. Tiap-tiap petang keluar panjat pokok kat taman, lawan baling selipar, main galah panjang, main lumba basikal, main baseball, main ting ting, main ice water etc etc. Yang penting, lawan dengan laki, kompem asyik nak menang je, bajet gangsta. Haha.

Meningkat remaja semakin berubah, cewahhh~ MUNTAH. Tudung dijadikan hiasan kepala namun, kadang-kadang melayang entah kemana. Baju kurung menjadi kegemaran tapi hanya ke sekolah dan kenduri sahaja. At least, minat nak pakai dah bertambah sikit la. Dari kecil dulu memang suka involve dalam tarian dan lakonan. Ingat lagi, saya dan kawan-kawan buat persembahan tarian zapin untuk rukun tetangga. Time tu umur baru berapa eh, maybe around 7-8 tahun. Semua pakaian, tarian direka sendiri. UNDERGROUND and INDEPENDENT.

gamb skema lol


KHAWARIZMI

Time sekolah rendah sampai menengah memang prefect. Bezanya? Time sekolah rendah prefect kerek dan garang, suka tenung dan jeling orang. Time kat sekolah menengah pula, prefect hampir tak berapa nak function. Haha. Sebab kalau ada spotcheck ke, bagitahu kawan awal-awal lagi dan tolong dorang sorokkan barang terlarang. Pernah ponteng kelas sebab malas belajar, dah bosan.So, merayau-rayau luar kelas tapi, cikgu lain fikir tengah buat kerja prefect. Pernah juga ponteng kelas sampai keluar sekolah dan pergi makan KFC dengan dua orang kawan yang lain. Haha. Ponteng sikit-sikit cukup, banyak-banyak kantoi pula nanti.

Nak cerita masuk MRSM PC pula, emm emmm haha. Relax je ! 3 bulan homesick, malam-malam termenung, mandi menangis, makanan semua jadi tawar, kawan semua pula kecek klate. tok pehe kawe !! Selalu kena buli. Makcik jual keropok lekor cakap total 'samah'. Saya pula ingat dia cakap siam. Kawan-kawan buat lawak, saya tak faham tapi buat-buat gelak~memang dasar HIPOKRIT. dulu la haha


bilik memang cantiklah hias <3

Dekat MRSMPC, saya bilik C10, siesly geng bilik best walaupun bukan semua kepala sama. But still okayla. We all had fun staying together like family for 2 years :) Kitaorang punya bilik paling strategik. Tingkap menghadap padang, level atas, tingkap pula terlindung sikit dengan pokok besar. Apa korang semua fikir? TERBAIK LAHH nak tropong budak laki main bola and other sport. Kalau tak mengaku buat, nanti dituduh penipu pula. Okay, memang saya suka usha pun. Saje je, nak tengok team mana menang *sedangkan.kuang kuang kuang~ haha

Lagi, kat PC tu kn, diri ini mengaku telah menconteng dinding luar bilik. Haha. Yang penting bukan idea saya tapi bila saya find out hal tu, saya sokong. HAHA. Jom buat memorial. Nanti dah beranak pinak datang balik, ada lagi contengan nama kita ni. HEBAK HEBAK. Boleh cerita kat cucu cicit, dulu opah otak bijak belajar MRSM PC, tapi tangan gatal buat vandalisme :P


cantek dinding tu

Kat sini lagi selalu ponteng, bukan ponteng kelas la. Ponteng prep je. Bukan tak belajar lansung, just suka stay bilik, sorang-sorang pun tak apa. Tak adalah la pula nak fikir seram ke apa time tu. TERLEBIH berani. haha. Kalau nampak toyol pun, say 'hi' !! Pernah kantoi dengan fellow tak turun prep, cepat-cepat buat-buat baring dan tidur, konon sakit la. Tapi, trick tak jadi, kena marah dan halau turun juga. Tapi, turun lambat-lambat *konon memberontak~mengada tak tentu pasal saya dulu ni. >.<

Lepas keluar asrama~fuhhhh~ freedom !! yesssszzzaaayessssyayyyy. seronok nye duduk dekat rumah goyang kaki. Dah tak payah ulang alik kelantan. SEKALIK~ ambek kaw TERENGGANU pula. Hahah. Dah kena sambung study kt negeri penyu pula.Tak kisah, memang saya minta sana pun, terengganu kan cantik~ceyhhhh ambil hati orang ganu.


turun pdg bukn na riadah pun.sje semak je tepi pdg :P


MRSMPC bubye

Itu jela, share sikit-sikit jela. Next time cerita lagi tawtawww. Ini semua kisah dahulu kala, tak ada kena mengena dengan sekarang. Banyak perubahan dah~  :')

2 comments:

A said...

waaa rindu! dah besar dah kita! hehee :D

LyaLuna said...

sangat rinduuuuu~ yealaaaar ade yg da kawen da pun . mmg kompem da besauu larrr :)